Nopea toimitus  +358 40 760 0428  info@helmentaikaa.fi  Siirry kaupasta kotisivuilleni
Skip to content

Toimitusehdot

 1. Rekisteröityminen

1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröitymällä helpotat tilaustentekoa jatkossa. Tilauksen yhteydessä kuluttajan tulee kuitenkin antaa suostumuksensa, että Helmen Taikaa rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä.

Helmen Taikaa asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Helmen Taikaa sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille yrityksille tai yhteisöille.

1.2. Kuluttajan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

 

 2. Tilauksen sitovuus

2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse (info@helmentaikaa.fi tai puhelimitse (040-7600428). Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.

2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Helmen Taikaa on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.

2.3. Tilaamalla energiahoidon, eläinkommunikoinnin tai kodin energiapuhdistuksen, tilaus on sitova ja toimitusehdot hyväksymällä kuluttaja luopuu 14 päivän peruutusajasta. Kuluttajan halutessa perua energiahoidon, eläinkommunikoinnin tai kodin energiapuhdistuksen, tulee se tehdä kirjallisesti osoitteeseen info@helmentaikaa.fi, 24h ennen energiahoidon, eläinkommunikoinnin tai kodin energiapuhdistuksen ajankohtaa.

2.4. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse tai puhelimitse, ennen tuotteen toimitusta, peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun tilaus tai osia tilauksesta on lähetetty kuluttajalle.

2.5. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen Helmen Taikaa yrityksellä ei ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

 

 3. Hinnat

3.1. Voimassa oleva hinta on hinta, joka on ilmoitettu verkkokaupassa osoitteessa kauppa.helmentaikaa.fi

Voimassaoleva hinta on Euroissa (EUR) ja sisältää kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Helmen Taikaa pidättää oikeuden olla toimittamatta tuotteita hinnoitteluvirheen ilmetessä.

3.2. Tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskulut ovat kiinteät 5.90€/tilaus (lukuunottamatta energiahoitoja/kodin energiapuhdistusta/eläinkommunikointia).

 

 4. Toimitus

4.1. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Helmen Taikaa on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

4.2. Helmen Taikaa toimittaa tuotteita vain Suomessa. Kaikki tavarantoimitukset tapahtuvat Postin, Matkahuollon tai R-kioskin välityksellä, elleivät kuluttaja ja Helmen Taikaa muuta erikseen sovi.

4.3. Toimituskulut ovat 5.90e (lukuunottamatta energiahoitoja, kodin energiapuhdistuksia sekä eläinkommunikointia).

4.4 Toimitusaika on 2-4 arkipäivää, koulujen loma-aikoina toimitusajat vaihtelevat, voit lähettää s-postia: info@helmentaikaa.fi ja kysyä tarkkaa toimitusaikaa.

 5. Maksuehdot

5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

 

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa. Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4) Sähköposti: helpdesk@vismapay.com Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16) Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

 6. Palautukset

6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman tai muuten puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme omia kulujamme vähintään 25% tuotteen hinnasta sekä muut välittömät kulut.

6.2. Kuluttajan pyydetään ensiksi olemaan yhteydessä sähköpostitse info@helmentaikaa.fi

Kun kuluttaja on saanut vastauksen, kuluttajaa pyydetään tekemään palautus osoitteeseen:

Helmen Taikaa
Källskatavägen 9
66540 Petsmo

Kuluttaja palauttaa tuotteet aina omalla kustannuksellaan!

Jos kuluttaja ei nouda pakettia ajoissa, paketti palautuu meille. Noutamaton paketti ei ole tilauksen peruutus, joten veloitamme kuluttajalta toimituskulut paketin palautuessa!

6.3. Tuotepalautukset tulee aina tehdä alkuperäisessä paketissa, hyvin pakattuna ja ilman turhia merkintöjä. Mukana kopio kuitista. Puutteellisesti palautetut tuotteet lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin. Vastaanotettuamme ja hyväksyttyämme palautetun tuotteen, saa asiakas rahansa takaisin, riippuen maksutavasta. Esim. valitessasi laskun, ilmoittaa Helmen Taikaa VismaPayn kautta, laskunvälittäjälle tiedon palautuksesta. Emme siirrä rahaa tilille, vaan kaikki maksunpalautukset menevät maksunvälittäjä VismaPayn kautta.

6.4. Energiahoidon tilaus on aina sitovaa, samoin kuin eläinkommunikoinnin sekä kodin energiapuhdistuksen. Maksamalla energiahoidon olet sitoutunut ottamaan hoidon vastaan, kuten myös eläinkommunikointitilauksen ja kodin energiapuhdistuksen.

Kuluttajan halutessa perua energiahoidon, eläinkommunikoinnin tai kodin energiapuhdistuksen, tulee se tehdä kirjallisesti osoitteeseen info@helmentaikaa.fi, 24h ennen sovitun energiahoidon/eläinkommunikoinnin/kodin energiapuhdistuksen alkua.

 7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan (tai muun kuljetusliikkeen edustajan) läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus (tai rahtikirjaan merkintä vauriosta ja kuljettajalta allekirjoitus). Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

 

 8. Reklamaatio

8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms. tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta välittömästi kuljetusliikkeen edustajalle, kuitenkin viimeistään 7 pv:n sisällä. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Helmen Taikaa antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Helmen Taikaa joko toimittaa tilalle uuden tuotteen, tai palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

 

 9. Ylivoimainen este (Force majeure)

9.1. Helmen Taikaa ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Helmen Taikaan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Helmen Taikaan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

 

 10. Riitojen ratkaisu

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset riitatilanteet käsitellään Helmen Taikaan kotipaikan käräjäoikeudessa.